Ini adalah blog bersama Marea, Paizul, Nini & Dila.
Khas buat pencinta makanan & kaki melancong yang ada di luar sana.
Jom kita jalan-jalan sambil makan~

Monday, November 14, 2011

Jakarta - Jalan Thamrin, Tanah Abang & Grand Indonesia

Pagi esoknya kami berjalan di sekitar hotel untuk bersarapan kerana jenis bilik yg kami stay tak sekali dengan sarapan. Di sekitar hotel, terdapat banyak gerai makan dan restoran kerana kawasan ini memang terkenal sebagai tempat makan popular di Jakarta. Sebelum makan, jalan2 dulu sampai di jalan Thamrin yg dipenuhi dengan bangunan2 moden dekat je dengan hotel.

Jalan Thamrin
Jalan ni terletak di sebelah hotel menuju Jalan Thamrin
Lontong Betawi......sedap

Selepas bersarapan lebih kurang pukul 8.30 kami bertolak ke Tanah Abang. Tanah Abang terkenal sebagai gedung membeli belah secara borong di Jakarta. Tapi kebanyakan barang di Thamrin city lagi murah dan tempatnya pun jauh lebih selesa.

Tanah Abang
Sementara diorang yg lain sibuk shopping, kami yg teruna ni berjalan di kawasan sekitar. Daripada buang masa macam tu je, baik pegi tempat lain. Kami bejalan menuju Grand Indonesia yg terletak di sebelah Thamrin City. Tengah bejalan, nampak ada sebuah bajai....kami pun tahan, dapat la merasa naik bajai ni




Di depan plaza Grand Indonesia. Kat area ni banyak shopping mall kelas...makan kat sini best gak...restoran kat sini xde la mahal sgt.
Depan Grand Indonesia


Menikmati kopi toraja di plaza grand indonesia....nak makan benda lain dah tak larat
Dah puas lepak kat sini, balik ke Tanah Abang....Dari Tanah Abang terus bertolak balik ke Bandung... tak sempat nak melawat tempat2 menarik di Jakarta...huhu

No comments:

Post a Comment