Ini adalah blog bersama Marea, Paizul, Nini & Dila.
Khas buat pencinta makanan & kaki melancong yang ada di luar sana.
Jom kita jalan-jalan sambil makan~

Wednesday, April 4, 2012

Mi udang & ketam sempoi @ Tanjung Rambutan, Ipoh

Penah dengar tak mi ketam?? Dari dulu duk teringin nak rasa mi ketam ni. Sekarang ni baru tau kat ipoh ni ada restoran mi ketam, itupun nasib baik la ada kawan yg bawa. Restoran ni namanya ialah Restoran Mi udang & ketam sempoi yg terletak di Tanjung Rambutan area belakang Petronas (agak hujung sikit kedai ni).

Mi udang dan mi ketam kat sini rupa dan rasanya nak seakan-akan char kuey teow sikit tapi kuahnya banyak la dan pekat bukan seperti mi udang di kuala sepetang. Kat sini boleh pilih ketam dari pelbagai saiz dengan harga yg tertentu, ketam dan udang diorang memang segar dan besar.

Selain mi ketam dan mi udang, Di sini juga ada jugak makanan lain seperti nasi goreng ketam, mi udang galah dan juga ikan bakar, masak stim dan lain-lain. Untuk nasi goreng, ketamnya dibakar dan bukan digoreng. harga kat kedai ni pun boleh tahan dan kena la datang awal sebab selalu penuh.

mi ketam - RM 12.00 

mi udang galah

ready nak makan...







5 comments:

  1. Kita pun pernah makan dekat sini (^o^)

    http://suzlinazreena.blogspot.com/2012/02/review-ing-mee-udang-ketam-sempoi.html

    ReplyDelete
  2. belum pegi sini lagi tapi penah rasa mee udang kat Penang dan Johor. Nak kene terjah sini sebab isteri orang ipoh. nanti senang2 tu singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal tempat2 makan menarik yg saya pegi. Konsep macam sama juga dengan blog ini. Dan jgn lupa follow ok TQ TQ TQ

    ReplyDelete
  3. sedapnya,akak nak ke sanalah

    ReplyDelete
  4. cuba lah sekali sekala makan kt tempat mcm ni

    ReplyDelete
  5. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete